10.8.15

El diván de Becca. Saga El diván de Becca. Lena Valenti (reseña en castellano)

Becca Ferrer es una psicóloga nacida en Barcelona que trabaja como terapeuta del reality televisivo de Gran Hermano. Sus métodos son diferentes, extremos, arriesgados y altamente populares. Ella es una empática de verdad, siente las emociones de los demás y además se preocupa por ellos. Ha conseguido no confundir los sentimientos de los demás con sus propios sentimientos, pero la empatía hace que conecte con su paciente a un nivel tan primario que el paciente confía en ella y acepta las terapias que Becca considera que le pueden ayudar.

Después de un programa de Gran Hermano especialmente popular que llega a Trending Topic, el director le propone que tenga su propio programa: El diván de Becca, una especie de consulta psicológica sobre ruedas que irá por toda España ayudando a los pacientes que lo hayan solicitado a superar sus fobias. Todo será grabado y emitido por televisión.

El equipo estará formado por dos cámaras y una maquilladora que también hará de asistente. Y entre estas dos parejas habrá una tensión sexual desde el principio. En los libros tendremos varias tramas que se irán resolviendo a la vez: primero, tendremos las fobias de los pacientes, que se irán superando una a una; segundo, habrá una trama policíaca; tercero, las vidas de su entorno más cercano, y cuarto, las relaciones entre los miembros del Diván.

Lena Valenti cambia de registro en esta trilogía. Aquí vemos una faceta chicklit que no le habíamos leído hasta ahora. Soy una absoluta fan de la escritora y, por ello, leí el primer tercio del libro con una mezcla de incomprensión y confianza. No entendía cómo no acababa de engancharme la novela pero le daba el voto de confianza que merece la escritora, porque nunca me ha decepcionado. En fin, iban pasando las páginas y, aunque parecía que la historia prometía, no acababa de arrancar. De repente, hacia la página 80, la lectura adictiva a la que nos tiene acostumbrados apareció como por arte de magia. ¿Qué había pasado? En ese momento no me planteé nada más y seguí leyendo, esta vez con el ansia que caracteriza la lectura de sus novelas: ¡¡¡con ganas de saber cómo acabará todo y con ganas de que no se acaben nunca!!! Dos cosas que es imposible que convivan juntas.

Cuando terminé la trilogía y reflexioné, pensé que quizás aquellas primeras páginas no dejaban de ser una metáfora de la vida de la protagonista. Una protagonista que también carga con sus propias fobias y que al mantenerlas a raya provoca que ella misma no se libere y esté contenida.

La característica más diferente de esta trilogía respecto de sus otras novelas es el humor. Hay momentos hilarantes tan sublimes que te harán llorar de risa, desternillarte más bien, que te harán desear releer la escena porque con una vez no tendrás suficiente.

Hay una película, El lado bueno de las cosas (Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, entre muchos otros), que plantea una realidad extraña: todos están locos, o hablando de una manera políticamente correcta, todos tienen motivos para ir a un terapeuta. Lo que pasa es que no todas las manías, fobias o peculiaridades están consideradas peligrosas o están rechazadas socialmente. En El diván de Becca pasa un poco lo mismo. Todos tenemos un pasado que nos puede paralizar, que nos puede hacer tomar una decisión equivocada o nos puede hacer pasar por la vida sobreviviendo en vez de vivir plenamente. Por ello, en la portada, Becca dice: "La vida y el amor son sólo para valientes. No temas y déjate llevar." Porque ser valiente no es no tener miedo, es tener miedo y sobreponerse.

Mi valoración es altamente positiva y te recomiendo que te adentres en la lectura de El Diván de Becca, eso sí, si te pasa como a mí y encuentras que el comienzo te descoloca, ten paciencia porque vale mucho la pena.

Di si estás de acuerdo conmigo o si, por el contrario, te has enganchado a esta trilogía desde la primera palabra tal como me ha pasado con el resto de las novelas de la autora.

Libros de la saga:

1. El diván de Becca
2. El desafío de Becca
3. La decisión de Becca

El diván de Becca. Saga El diván de Becca. Lena Valenti (ressenya en català)

Pincha en la bandera para leer la versión en castellano

Becca Ferrer és una psicòloga nascuda a Barcelona que treballa com a terapeuta del reality televisiu de Gran Hermano. Els seus mètodes són diferents, extrems, arriscats i altament populars. Ella és una empàtica de veritat, sent les emocions dels altres i a més es preocupa per ells. Ha aconseguit no confondre els sentiments dels altres amb els seus propis sentiments, però l'empatia fa que connecti amb el seu pacient a un nivell tan primari que el pacient confia en ella i accepta les teràpies que la Becca considera que el poden ajudar.

Després d'un programa de Gran Hermano especialment popular que arriba a Trending Topic, el director li proposa que tingui el seu propi programa: El diván de Becca, una espècie de consulta psicològica sobre rodes que anirà per tota Espanya ajudant els pacients que ho hagin sol·licitat a superar les seves fòbies. Tot serà gravat i emès per televisió.

L'equip estarà format per dos càmeres i una maquilladora que també farà d'assistent. I entre aquestes dues parelles hi haurà una tensió sexual des del principi. En els llibres tindrem unes quantes trames que s'aniran resolent alhora: primer, tindrem les fòbies dels pacients, que s'aniran superant d'una en una; segon, una trama policíaca; tercer, les vides del seu entorn més proper, i quart, les relacions entre els membres del Diván.

Lena Valenti canvia de registre en aquesta trilogia. Aquí veiem una faceta chicklit que no li havíem llegit fins ara. Sóc una absoluta fan de l'escriptora i, per això, vaig llegir el primer terç del llibre amb una barreja d'incomprensió i confiança. No entenia com no acabava d'enganxar-me la novel·la però li donava el vot de confiança que es mereix l'escriptora, perquè mai m'ha decebut. En fi, anaven passant les pàgines i, tot i que semblava que la història prometia, no acabava d'arrencar. De cop i volta, cap a la pàgina 80, la lectura adictiva a la que ens té acostumats va aparèixer com per art de màgia. Què havia passat? En aquell moment no em vaig plantejar res més i vaig seguir llegint, aquest cop amb l'ànsia que caracteritza la lectura de les seves novel·les: amb ganes de saber com acabarà tot i amb ganes que no s'acabin mai!!! Dues coses que és impossible que convisquin juntes.

Quan vaig acabar la trilogia i hi vaig reflexionar, vaig pensar que potser aquelles primeres pàgines no deixaven de ser una metàfora de la vida de la protagonista. Una protagonista que també carrega amb les seves pròpies fòbies i que en mantenir-les a ratlla provoca que ella mateixa no s'alliberi i estigui continguda.

La característica més diferent d'aquesta trilogia respecte de les seves altres novel·les és l'humor. Hi ha moments hilarants tan sublims que et faran plorar de riure i que et faran desitjar rellegir l'escena perquè amb una vegana no en tindràs prou.

Hi ha una pel·lícula, El lado bueno de las cosas (Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, entre molts altres), que planteja una realitat estranya: tots estan bojos, o parlant d'una manera políticament correcta, tots tenen motius per anar a un terapeuta. El que passa és que no totes les manies, fòbies o peculiaritats estan considerades perilloses o estan rebutjades socialment. En El diván de Becca passa una mica el mateix. Tots tenim un passat que ens pot paralitzar, que ens pot fer prendre una decisió equivocada o ens pot fer passar per la vida sobrevivint en comptes de viure plenament. Per això, a la portada, Becca diu: "La vida y el amor son sólo para valientes. No temas y déjate llevar." Perquè ser valent no és no tenir por, és tenir por i sobreposar-se.

La meva valoració és altament positiva i et recomano que t'endinsis en la lectura de El Diván de Becca, això sí, si et passa com a mi i trobes que el començament et descoloca, pren paciència perquè val molt la pena.

Digues si estàs d'acord amb mi o si, per contra, t'has enganxat a aquesta trilogia des de la primera paraula tal com m'ha passat amb la resta de les novel·les de l'autora.

Llibres de la saga:

1. El diván de Becca