2.5.16

Ragnarök (part I i II).Final Saga Vanir. Lena Valenti (ressenya en català)


TÍTOL Ragnarök (part I i II)
Final de la Saga Vanir 
AUTOR Lena Valenti
EDITORIAL Vanir
ANY 2016
PÀGINES 406 + 355
GÈNERE narrativa romàntica paranormal
DISPONIBLE EN paper, e-book
IDIOMES castellà


Pincha sobre la bandera para leer la versión en castellano


SINOPSI

El Ragnarök ha arribat. Els guerrers que encara sobreviuen són molt pocs per a contenir a l'exèrcit de monstres del mal. En Loki ja assaboreix la seva victòria. Els déus estan tancats i no poden descendir al Midgard. No hi ha res a perdre i sí molt a guanyar. A lluitar!

OPINIÓ PERSONAL

Els llibres del Ragnarök arribaran a les llibreries el 12 de maig, però, per als qui no ens podíem aguantar més les ganes de llegir-los, l'Editorial Vanir va llançar una prevenda fins a l'1 de maig. Hi va haver qui tampoc va voler esperar a l'enviament per correu a partir del 25 d'abril i va fer unes 4 hores de cua el dia de Sant Jordi a Barcelona, ​​per a poder començar a llegir-los al més aviat possible.

Jo vaig ser una de les tantíssimes persones que va fer la cua i us asseguro que, encara que les nostres cares reflectien el cansament, sobretot transmetien felicitat, i això, més que qualsevol altra cosa, és el que més diu del fenomen de Lena Valenti. Aprofito per nomenar una noia rossa que tenia dues hores per a dinar i va voler fer una hora de cua (encara que no va aconseguir arribar a la Lena Valenti); la Mayte i la seva filla, que em van guardar el lloc mentre m'anava a dinar, i la Susana i la seva parella, amb qui vam parlar de moltes coses i vam amenitzar l'espera.

I què té això a veure amb la lectura del final de la saga? Doncs que la Lena Valenti ha aconseguit que ens sentim part d'alguna cosa, part de la gran família Vanir, ens ha regalat el seu somni i l'ha fet nostre. I aquest sentiment és palpable en les paraules de la novel·la, ja que es percep que està escrita per als lectors.



La Lena Valenti havia de ser especial i diferent, i unes pàgines abans que comenci la novel·la, on els escriptors dediquen els seus llibres als seus éssers estimats, escriu un "GRÀCIES" enorme que a mi m'ha arribat a emocionar. Si llegeixes aquesta ressenya Lena, tots et donem les gràcies a tu per arriscar, per perseguir el teu somni, per fer-nos gaudir tant amb les teves novel·les, per crear, en aquest univers paral·lel que és la literatura, la certesa que existeix l'amor veritable i per demostrar el poder que té.

Us he de dir que ja fa dies que vaig acabar els dos volums i que els he deixat reposar per a poder transmetre el millor possible el que vaig sentir mentre els llegia.

Primer de tot, he de reconèixer que estava massa ansiosa per a llegir-los, tenia tantes ganes de saber què passaria que els vaig devorar gairebé sense assaborir-los. La qual cosa em porta a la conclusió lògica: començaré la relectura d'aquí poc, cosa que m'apassiona, i ja estic desitjant fer. Segur que descobriré nous matisos com em passa en cada relectura dels seus llibres.

Però el segon, i potser el més important, és que el talent de la Lena traspassa la velocitat i l'ansietat, i igualment aconsegueix emocionar-te, amb sentiments que van des de la por, l'angoixa, la tristesa i les llàgrimes a la felicitat, l'orgull i els somriures. La nostra maga de les emocions...

La Lena ha aconseguit tancar una saga d'una manera magistral. No deixa ni un punt solt (encara que en alguns casos ni m'havia adonat que hi hagués un detall pendent d'explicar) i ens dóna als lectors tot el que havíem desitjat i més. Però us he de dir que la pena que m'embarga un cop ha conclòs la història em fa desitjar que s'hagués allargat molt més, tot i que entenc que en algun moment havia de deixar d'escriure...

La Lena Valenti crea un pont de l'arc de Sant Martí entre els lectors i la novel·la, i ens regala amb això el privilegi de formar part de la saga Vanir. Meravellós.

Us recomano que no perdeu més el temps. Si sou lectors de la Saga Vanir, aquest final us encantarà, i si no heu llegit cap llibre de la saga, us la recomano moltíssim. El bé i el mal. L'amor i l'odi. Els déus i els humans. Vaniris i bersekers. Guerra i tendresa.

Aquesta saga m'ha captivat "Beag is Beag" (mossegada a mossegada).

Adéu As, Maria, Aileen, Caleb, Ruth, Adam, Daana, Mewn, Gabriel, Gunnr, Rota, Miya, Miz, Cahal, Bryn, Ardan, Nanna, Noah, Aiko, Carrick, Daimhin, Steven, Odin, Freyja..., us porto a tots al cor.

"Hay muchas maneras de cerrar una saga. Y la mejor es esta: demostrar que cuando algo se graba en el corazón, es eterno." (Lena Valenti)

LLIBRES DE LA SAGA

0. El libro del Leder
1. El libro de Jade
2. El libro de la Sacerdotisa
3. El libro de la Elegida
4. El libro de Gabriel
5. El libro de Miya
6. El libro de la Alquimista
7. El libro de Ardan
8. El libro de Noah
9. El libro de los Bardos
10. Ragnarök (parte I)
11. Ragnarök (parte II)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada