17.5.18

RESSENYA "LA ASOMBROSA BIBLIOTECARIA DE LITTLE ROCK", de l'Olivia Ardey

SINOPSI


La Nicole Smith és la bibliotecària de Little Rock, plàcid poble de Maryland on importa molt el que diran. Filla de l'amo del ranxo de la Doble SS, té una vida modèlica i un "gairebé" nuvi, marí de l'exèrcit dels Estats Units i heroi local.

Malgrat tot, oculta un esperit lliure que només se salta les normes quan treu del seu armari els tacons de la sort i fuig de l'avorriment, lluny de les tafaneries. La Niki ha llegit molt i provat molt poc. Per culpa d'una avaria domèstica, el nou sheriff del comtat, res semblat al seu marí sonso i purità, desperta les seves fantasies més atrevides.

L'Allan Ferguson té una imatge pública irreprotxable i una vida privada molt estimulant que es sacseja quan un imprevist del passat truca a la seva porta.

Mentre Little Rock es veu sacsejada per una sèrie de curiosos robatoris, alguna cosa a l'interior de la Niki també es revoluciona, així li demana a l'Allan que li mostri els secrets de l'erotisme, un terreny fins llavors vedat per a ella. El desafia a traspassar els seus propis límits en clubs exclusius. S'atrevirà la senyoreta Smith seguir el joc que ella mateixa ha començat?

FITXA
La asombrosa bibliotecaria de Little Rock
Olivia Ardey
Publicació: 2018
Editorial Versátil (316 pàgines)
Gènere: Romàntic

Pincha sobre la bandera para leer la versión en castellano

OPINIÓ PERSONAL

📓 La asombrosa bibliotecaria de Little Rock, de l'Olivia Ardey, és un dels meus TOP de l'escriptora. No puc destronar el meu favorit, el primer que vaig llegir, Regálame París, però, de les altres novel·les, em costa establir una llista ordenada dels que més m'han agradat, perquè quant dic un per a la segona posició penso, "ui! aquell també, i aquest altre, i..." i no hi ha manera, però aquesta última novel·la està sense cap dubte entre les meves preferides.

Una novel·la de l'Olivia Ardey es pot llegir d'una asseguda, entra fàcil i t'atrapa sense deixar-te anar, està ben escrita i sempre trobes alguna situació o algun personatge amb el qual identificar-te. Molt pròxim. Però el gran A MÉS A MÉS de l'escriptora és que subtilment en les seves trames hi ha un tema que et deixa pensant. I aquí n'hi ha uns quants. Lectors agafeu el bitllet, perquè aquesta vegada ens anem a Maryland, al petit poble de Little Rock.

📓 Temàtica. Intentaré no fer spoilers, encara que serà difícil si he de parlar de les trames de la novel·la. Crec que el tema estrella és la responsabilitat. Acceptar les conseqüències dels teus actes. Quan veus la novel·la i les seves  parts com diferents aspectes d'aquesta premissa, t'adones de tot el que ens està transmetent l'Olivia Ardey, que ens va posant en la tessitura d'enfrontar-nos a situacions difícils a través dels ulls dels seus personatges.

En un poble petit, les intimitats sexuals de cadascú és millor que romanguin a l'ombra, encara que hi hagi diferents motius per amagar-los. El sexe, sempre present en les novel·les romàntiques, adquireix un aspecte diferent, més madur al meu parer i més elegant. I m'ha agradat molt. Ple de detalls enriquidors: distingir la fantasia de la realitat, poder demanar a la teva parella allò que necessites, ser responsable de la teva pròpia sexualitat...

L'elecció de l'Allan Ferguson com a xèrif no és per casualitat, potser una altra professió no hauria deixat tan clar el seu tarannà d'home d'honor. La seva reputació d'home íntegre es posarà a prova. I el tema de la responsabilitat tornarà a sortir a la palestra...

Un misteri banal, uns robatoris estranys, acabaran prenent un caire molt seriós, que l'Olivia resol amb mestria. (Què dur que és això de mossegar-se la llengua per no parlar de més.)

La responsabilitat de deixar la criança dels fills als avis. Prendre decisions que canviaran la teva vida... l'Olivia ens explica un munt de coses interessants en aquesta novel·la.

Els diferents aspectes de la vida d'una bibliotecària a la seva feina, la responsabilitat que comporta tenir cura dels llibres, el dolor de veure un llibre malmès, la bibliotecària llegint a la senyora Ardey... però quantes coses ens escrius per fer-nos gaudir, Olivia...

Però el que crec que és de magistral és el tractament de l'assetjament escolar. L'Olivia, a través d'un personatge adolescent, però molt madur, munta un petit joc (després de moltes pàgines de posar-nos en situació) i... sabeu què? doncs que no puc deixar de pensar en aquest joc, en quina paret em posaria jo, si les meves bromes a les meves companyes van ser de mal gust o si vaig fer mal sense pretendre-ho. I revisar la nostra consciència és un acte molt recomanable i sa. Des que vaig llegir aquesta novel·la no he pogut deixar de pensar-hi. Felicitats, Olivia.

📓 Romanç. La relació romàntica entre els dos protagonistes: l'Allan i la Niki m'ha agradat. L'amor entre ells dos m'ha resultat molt real. M'ha agradat el que pensen i el que fan, tant la seva sinceritat com els seus secrets.

📓Personatges. Tots ells estan ben perfilats. M'ha agradat especialment el tractament de la cara oculta de cada personatge. Tot el que amaguem als altres (i de vegades a nosaltres mateixos) i el que ensenyem. El que amaguem sense maldat i la maldat del que s'amaga. La necessitat de descobrir un secret que ens fa mal si el guardem per més temps dins nostre. L'amor que et demostren els que et volen de veritat davant alguna cosa que no s'esperen. Molts matisos.

📓 Estil. Fresc, desenfadat, fàcil. Una novel·la que desestressa, que relaxa amb felicitat. Una bona opció per passar una bona estona de lectura. En aquesta història he trobat menys humor, menys escenes hilarants de les que fan que no puguis parar de riure, però per la mateixa raó m'ha semblat més madura. M'ha agradat moltíssim.

📓 Estructura. Meravellosa. Tal com a mi m'agrada. Lineal.

📓 Conclusió. A més de la portada absolutament estupenda que té, les pàgines de la novel·la són molt recomanables. Una novel·la fàcil de llegir i fàcil de gaudir. Us atraparà ràpidament... no la comenceu just abans de marxar a dormir perquè potser no dormireu gaire aquella nit.

Si us ha agradat la ressenya i voleu comprar el llibre, punxeu l'enllaç (en paper i en digital):


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada