19.12.18

ESPECIAL RECOMANACIONS NADAL 2018

Tenim el Nadal a aquí mateix. Tot són preparatius, compres, menjars, amics invisibles... I què us recomanem des de La teva lectura i la meva? Doncs que no deixeu de llegir i no deixeu de compartir la il·lusió d'aquestes festes amb un llibre.

Ara mateix, mentre escric aquest post, porto comptabilitzats 85 llibres llegits durant el 2018, per la qual cosa em serà molt difícil recomanar-vos uns quants i quedar-me la majoria al pap; però és que fer una llista de tots ells no crec que us ajudés en res. Així que aquí us deixo les nostres recomanacions per inspirar-vos si heu de fer algun regal, o si voleu ser els vostres propis Reis Mags.

Si busqueu llibres infantils o juvenils, us recordo que podeu consultar les nostres recomanacions punxant aquí.

BON NADAL I FELICES LECTURES!


ROMÀNTICA

Cariño, cuánto te odio
Sally Thorne

Vam fer club de lectura d'aquesta novel·la. Va ser un dels més divertits que recordo. La novel·la està ben resolta i, encara que al principi sembla una ximpleria sense cap sentit, arriba un moment en què comences a riure i ja no pots parar.

Si voleu llegir una romàntica plena d'humor, aquesta és la vostra novel·la.



La asombrosa bibliotecaria de Little Rock
Olivia Ardey

L'escriptora torna amb una novel·la en la qual gaudireu cada pàgina al seu estil més desenfadat, encara que aquesta vegada amb un toc més madur. D'entre molts dels temes que s'hi fan referència (l'Olivia sempre aprofita per deixar anar qüestions molt interessants), es parlarà de l'assetjament escolar. Ressenya


Te quise como si fuera posible
Abril Camino

En aquesta novel·la he descobert una escriptora que m'ha agradat molt. Prova d'això és que he seguit llegint-la. Com que aquesta va ser la primera novel·la d'ella que vaig llegir, us l'he volgut recomanar igual que me la van aconsellar a mi. Una història romàntica, de vegades punyent, de vegades molt tendra, sobre dos nois que hauran de lluitar contra els seus prejudicis per tenir una oportunitat de ser feliços.


No lo llames pasión
Noelia Amarillo

Veurem com es desenvolupa la història de la Gala, un personatge secundari de No lo llames amor. Aquí l'escriptora ens entrellaçarà dues històries. Una ens parla dels prejudicis físics que podem tenir, que no seran racials ni sexuals, però que fan mal igual. I l'altra comença, però no acaba (espero que l'acabi en una altra novel·la), i ens mostra els maltractaments dins d'una parella, encara que aquesta vegada el maltractat és un home. Novel·la molt recomanable.


El amanecer de tu sonrisa
Inma Cerezo

Segona novel·la publicada de l'escriptora, que serà comentada en el nostre proper club de lectura. Una història sobre segones oportunitats. En Max és un home de poques paraules, tot i que sent com el que més. I l'Amanda ha hagut de madurar a marxes forçades. Ella guarda un secret... i ja ha arribat el moment de confessar.



Al pie de la montaña
Romina Naranjo

Em vaig quedar amb ganes d'escriure una ressenya sobre aquesta novel·la perquè em va agradar moltíssim. Novel·la històrica ambientada a l'oest, amb uns personatges molt sòlids, uns secundaris molt treballats i una història que et portarà ràpidament... al peu de la muntanya.




La magia del corazón
Nuria Llop

Sento dir que encara no m'he llegit aquesta novel·la. La tinc pendent per aquest Nadal. Però he llegit tot el que ha escrit aquesta autora i m'encanten les seves novel·les de romàntica històrica ambientades al segle d'or espanyol. Així que us la recomano a cegues, encara que estic segura que encertaré.



NEW ADULT

13 locuras que regalarte
Alice Kellen

Tercera i última part de la trilogia Volver a ti (encara que es pot llegir independentment). Aquesta escriptora té un gran bagatge a les seves esquenes i amb cada novel·la se supera una mica més. Les seves novel·les aparentment senzilles i fàcils de llegir parlen de temes als quals no deixaràs de donar-li voltes; en aquest cas, el que passa amb els nens criats a cases d'acollida quan compleixen els 18 anys. Molt interessant i molt molt recomanable.


Una corte de alas y ruina
Sarah J. Maas

També la tercera part de la trilogia Una corte de rosas y espinas, és potser la novel·la que més m'ha agradat de la saga. Així com Una corte de niebla y furia és la més romàntica de les tres (meravellosa, és clar), en aquest tercer lliurament veurem el què passa després. Idees preconcebudes que són falses, dolents que en realitat són bons, bons que en realitat no ho són tant... La vida dóna moltes voltes, i no tens cap altre remei que ser fidel a tu mateix. Així segur que no t'equivoques... o sí.



Cazados
Meagan Spooner

És el conte de La Bella i la Bèstia, però més semblant a la història original, i esquitxat amb tocs de feminisme reivindicatiu que no resulten anacrònics.

Tinc debilitat per aquest conte. No puc evitar que m'agradi tant, i no podia resistir-me a llegir-lo. M'ha encantat, és clar, i per això el recomano aquí, però us adverteixo que encara que hi ha una història romàntica (la de la Bella i la Bèstia) no és molt romanç el que trobareu. Per contra, sorprèn que tots els personatges siguin bons (això no passa en l'original), tots sense excepció. Però, fins i tot sense un dolent de conte, la història va aconseguir atrapar-me entre les seves pàgines.


NARRATIVA


L'aroma del temps
Núria Pradas

Puc dir que és el millor llibre que m'he llegit aquest any? Ho sé, ho sé, fins i tot a mi, després de fer aquesta afirmació, m'agradaria incloure uns quants més en la categoria de "el millor". Potser és un llibre que pot agradar a més gent... no ho sé. És sense cap dubte el llibre que més he recomanat als meus amics i familiars. Si hagués de triar un TOP per a algú que no llegeix un gènere concret (enteneu-me, que no sigui un lector exclusiu de la ciència ficció, o de la fantasia, o de thriller), triaria sense cap dubte L'aroma del temps. Cada persona que se l'ha llegit després de seguir la meva recomanació m'ha dit que era un llibre preciós, que els ha encantat. I al seu torn l'han recomanat. De veritat que és una meravella. Ressenya.



El color de las mareas
Mikel Alvira

El millor d'aquest escriptor és que té una veu pròpia. Crec que, si em donessin a llegir algun text escrit per ell camuflat entre d'altres, sabria quin és el seu. Aquesta història ens parla dels avatars del destí, del que importa, de lluitar pel que un vol. El llenguatge és pura poesia. Et fa rellegir paràgrafs en bucle fins que decideixes avançar i seguir llegint. I el ritme no decau. La poesia, la prosa poètica que anirà esquitxant la novel·la, en aquest cas, no està renyida amb la trama, que t'atrapa des del primer moment. La primera frase de la novel·la és meravellosa: "Se llamaba Beatriz Tussaud y no se casó con el amor de su vida". Ressenya.



THRILLER


Reina Roja
Juan Gómez-Jurado

Brutalment bona. Increïblement addictiva. Sense poder desvetllar cap detall de la trama, només us puc dir que, si us agrada el gènere, no espereu més a comprar-la. Us al·lucinarà. És, senzillament, genial.





Tota la veritat
Karen Cleveland

El plantejament d'aquesta novel·la és senzill: un bon dia una dona descobreix que el seu marit no és qui deia ser. Però ara ve el millor, quanta veritat hi ha en els deu anys que porten casats? Com separar la veritat de la mentida? Amb un ritme trepidant i amb una proximitat aclaparadora, la protagonista ens farà partícips dels seus dubtes i de les seves pors. La vida de la seva família està en joc. Molt recomanable.





In vino veritas
Virginia Gasull

Tot i que es va publicar el 2015, jo l'he llegit aquest any i m'ha agradat tantíssim que, tot i que no és novetat, l'he volgut incloure com a recomanació. La veritat està en el vi. I vosaltres descobrireu per què. No deixeu de llegir aquesta novel·la perquè us encantarà.





FANTASIA

Fuego y sangre
George R. R. Martin

És la meva petició per als Reis. Així que encara no l'he llegit. Però, com puc deixar escapar l'oportunitat de seguir llegint el George R. R. Martin mentre esperem la publicació de Vents d'hivern? Impossible.

Aquí teniu el primer volum de la història dels Targaryen segles abans que tinguessin lloc els esdeveniments que es relaten a Cançó de gel i foc.



DIVULGACIÓ


Sexo para ser feliz
Silvia C. Carpallo

El llibre de divulgació que més m'ha agradat és la meravella que us presento ara. Un llibre amb tot (o gairebé tot) el que ens pot interessar per ser feliços amb la nostra sexualitat.

Ressenya 





Des de La teva lectura i la meva us desitgem unes bones festes nadalenques i un feliç any nou ple d'il·lusió i lectures meravelloses per gaudir-ne.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada