9.5.16

EL UNIVERSO EN TUS OJOS. LITTLE ITALY 2. Anna Casanovas (ressenya en català)

TÍTOL El universo en tus ojos
Trilogia Little Italy 2
AUTOR Anna Casanovas
EDITORIAL Harlequin Iberica
ANY 2016
PÀGINES 384
GÈNERE narrativa romàntica
IDIOMES castellà




Pincha sobre la bandera para leer la versión en castellano

SINOPSI

Sent adolescent, el Nick coneix la Juliet i tots dos s'enamoren, encara que el seu amor és gairebé impossible. Ella, la filla del fiscal que vol acabar amb la màfia. Ell, un habitant de Little Italy, on resideix el cor de la màfia. Ella, filla estimada amb un futur per davant. Ell, fill ignorat amb grans plans per sobreviure sense ser un gàngster. Ella, filla única. Ell, amb dos germans de cor: el Jack i la Sandy. El destí s'interposa en el seu camí i s'obstina a separar-los. Aconseguirà la ploma de l'Anna Casanovas reescriure la història del Romeu i la Julieta?


OPINIÓ PERSONAL

L'Anna Casanovas ha aconseguit amb El universo en tus ojos reescriure la tragèdia d'amor per antonomàsia i convertir-la en una meravellosa història d'amor amb un altre final.

I, si la història dels amants de Verona és famosa per acabar malament, per què us dic que l'ha reescrit? No serà El universo en tus ojos una de tantes històries romàntiques ben escrites però sense més ni més? La resposta és un rotund NO. Estem davant la reescriptura de la tragèdia més famosa de tots els temps.

Fa molts anys, vaig encendre la tele i em vaig quedar captivada pel monòleg d'una actriu, que no sabia qui era, però que vaig reconèixer en l'acte que estava interpretant a la Julieta. El dolor punyent que interpretava em va arribar a l'ànima fins al punt que vaig acabar compassant els meus sanglots als sanglots de l'actriu. No recordo si vaig acabar de veure la pel·lícula. No recordo res més que aquesta escena i l'impacte que em va provocar. 

Doncs amb El universo en tus ojos he tingut la mateixa sensació. No he compassat sanglots, però he hagut de tancar el llibre en alguna ocasió per poder respirar sense angoixa. La incredulitat feia que em repetís una i una altra vegada que no podia acabar així, que l'Anna Casanovas escrivia romàntica, que no podia ser una tragèdia. Mil hipòtesis sortien en la defensa d'un final feliç, però tot indicava que aquest cop l'amor veritable no triomfaria. Voleu saber si l'Anna aconsegueix un final feliç per al nostre Romeu? (És a dir, el Nick) Doncs haureu de llegir El universo en tus ojos. Jo no us en diré res. Encara que us recomano que llegiu el post "Gángsters y Romeo y Julieta" de l'Anna Casanovas al seu blog, i potser intuïu alguna cosa.

Jo, que odio profundament el recurs literari d'anar endavant i enrere en una història, felicito l'Anna per explicar-nos què passa entre el Nick i la Juliet en l'ordre cronològic correcte. Aquest cop, el passat és llargament detallat i ens resoldrà dubtes que ens van sorgir quan vam llegir Vanderbilt Avenue. Llavors, no entenia per què el Nick, que no volia saber res de la màfia, se sentia tan traït per Jack per triar fer-se policia. Que el motiu fos que se n'anés del barri em semblava massa exagerat. Ara entenc que el Jack frustra les expectatives del Nick per tenir un futur amb la Juliet, i el condemna a estar més a prop de la màfia del que pot suportar.

A més de la història d'amor, l'Anna Casanovas ens explica més detalls de la màfia, fruit de la investigació que va dur a terme per escriure Vanderbilt Avenue, i que fan que la novel·la sigui doblement interessant.

Molt s'ha parlat sobre la bellesa de l'amor impossible. S'ha analitzat fins a la sacietat l'amor entre el Romeu i la Julieta. Si la seva joventut va ser la responsable de la passió amb què es van enamorar. Si el fet de viure un amor prohibit els va donar l'excusa per començar alguna cosa en contra de les ordres dels seus familiars. Si s'haguessin estimat igual si tot hagués estat més fàcil.

Jo crec que la dificultat és una manera de demostrar-nos el que estem disposats a fer per algú. La dificultat en si mateixa no és el motor que ens empeny a estimar-nos. El que ens lliga irremeiablement és trobar a l'altra persona tot l'univers en els seus ulls...

I l'Anna Casanovas, que m'està deixant cada vegada més admirada amb les seves novel·les, ha aconseguit l'impossible. Romeu i Julieta. Tony i Maria (West side story). Nick i Juliet.

Només puc dir GRÀCIES. Necessitava llegir aquesta història.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada