11.2.16

La llamada del deseo (psi/cambiantes 10). Nalini Singh (reseña en castellano)

Título La llamada del deseo
Saga Psi/Cambiantes 10
Autor Nalini Singh
Editorial Plaza & Janés Editores 
Año 2016
Páginas 544
Género Narrativa romántica. Urban fantasy 
Disponible en e-book, papel
Idiomas castellano


 Clica sobre la bandera per a llegir la versió en català

SINOPSIS


Hawke, el macho alfa del clan de los lobos SnowDancer encontró a su pareja cuando aún era un niño y los lobos se emparejan una sola vez en su vida. Cuando ella murió se sumió en la desesperación y se convirtió en un lobo solitario. Años más tarde acoge a Sienna, una adolescente psi renegada de su raza, y a su familia, pero la atracción que siente por ella está prohibida porque ella es prácticamente una niña y porque jamás podrá entregarle el vínculo de pareja. Los años pasan y Sienna ya es una mujer que está desesperada por demostrar a Hawke que necesitan estar juntos, pero Sienna tiene los días contados. Es una cardinal, una bomba a punto de explotar. Y mientras tanto otro tipo de guerra está a punto de desatarse...

OPINIÓN

La llamada del deseo, el décimo libro de la exitosa saga escrita por Nalini Singh, era una historia muy esperada, ya que en los anteriores se había ido preparando el marco en el que se desarrollaría esta trama. Las cicatrices en el corazón de Hawke. Las capacidades de Sienna. El clan de los SnowDancer. Las alianzas. La guerra. Si no has leído ningún libro de esta saga puedes leer la reseña en que lo explicamos pinchando aquí.

Nalini Singh avanza como una estratega sutil a medida que va publicando libros de la saga. Las alianzas van a ser absolutamente necesarias para ganar una guerra que se va a declarar definitivamente en esta novela. Lo que pasa es que las alianzas van a ser extrañas y sorprendentes. Y se va a demostrar la inteligencia que destila la autora en sus libros porque las estrategias que se van a llevar a cabo tienen genialidad militar.

En La llamada del deseo encontramos más que nunca una profundidad psicológica de los personajes francamente elaborada y coherente. Tanto Hawke como Sienna son víctimas de dramas profundos que cada uno ha sobrellevado como puede. La escritora desarrolla una trama en la que la explicación de la resolución de los problemas está intrínsecamente ligada a la novela, y lo más fascinante es que no se hace pesada ni es pedante.

En La llamada del deseo hay también una segunda trama amorosa que podría haber encontrado su propio libro para desarrollar, ya que tiene muy buena base y al estar bajo la sombra de la principal queda bastante deslucida. 

Aunque me maravillan los libros de esta autora y en concreto los de esta saga, este quizás es el que menos me ha gustado, y me cuesta entender el porqué. Su lectura me atrapó enseguida. Leí el libro en tres días. La estrategia militar demuestra la inteligencia de la escritora. El análisis psicológico de los personajes es sublime. Parece que haya hecho un estudio profundo sobre las costumbres de los lobos... ¿Entonces? Pues creo que la historia entre Hawke y Sienna, largamente esperada, no es tan redonda como me hubiera gustado. El hecho de que ella sea considerada por Hawke como una niña hace que su relación sea un poco rara; aunque ella ya es mayor de edad, su diferencia de edad y los reparos iniciales llegan al lector. Los juegos que llevan a cabo, que son tanto diversión como parte del aprendizaje y liberación de estrés al que se ven sometidos, no ayudan a ver que la relación entre los dos protagonistas sea de adultos, y cuando lo compensa con demasiadas páginas sobre sexo, más que agradar, incomoda. Aún así, sigue pareciéndome una saga sublime y estoy deseando que publique el próximo libro, porque en La llamada del deseo queda patente más que nunca hacia dónde se dirige la escritora. El "silencio" corre peligro, ¿hay que salvarlo?

La llamada del deseo (saga psi/cambiantes 10). Nalini Singh (ressenya en català)


Títol La llamada del deseo
Saga Psi/cambiantes 10
Autor Nalini Singh
Editorial Plaza & Janés Editores
Any 2016
Pàgines 544
Gènere Narrativa romàntica. Urban fantasy
Disponible en e-book, paper
Idiomes castellà


 Pincha en la bandera para leer la versión en castellano


SINOPSI

En Hawke, el mascle alfa del clan dels llops SnowDancer va trobar la seva parella quan encara era un nen i els llops s'aparellen una sola vegada a la vida. Quan ella va morir, ell es va sumir en la desesperació i es va convertir en un llop solitari. Anys més tard, acull la Sienna, una adolescent psi renegada de la seva raça, i la seva família, però l'atracció que sent per ella està prohibida perquè ella és pràcticament una nena i perquè mai podrà lliurar-li el vincle de parella. Els anys passen i la Sienna ja és una dona que està desesperada per demostrar a en Hawke que necessiten estar junts, però la Sienna té els dies comptats. És una cardinal, una bomba a punt d'explotar. I mentrestant un altre tipus de guerra està a punt de començar...

OPINIÓ

La llamada del deseo, el desè llibre de l'exitosa saga escrita per Nalini Singh, era una història molt esperada, ja que en els anteriors s'havia anat preparant el marc en el qual es desenvoluparia aquesta trama. Les cicatrius al cor d'en Hawke. Les capacitats de la Sienna. El clan dels SnowDancer. Les aliances. La guerra. Si no has llegit cap llibre d'aquesta saga pots llegir la ressenya en què ho expliquem clicant aquí.

La Nalini Singh avança com una estratega subtil a mesura que va publicant llibres de la saga. Les aliances seran absolutament necessàries per a guanyar una guerra que s'ha declarat definitivament en aquesta novel·la. El que passa és que les aliances seran estranyes i sorprenents. I es demostrarà la intel·ligència que destil·la l'autora en els seus llibres perquè les estratègies que es duran a terme tenen genialitat militar.

La llamada del deseo trobem més que mai una profunditat psicològica dels personatges francament elaborada i coherent. Tant en Hawke com la Sienna són víctimes de drames profunds que cadascú ha suportat com pot. L'escriptora desenvolupa una trama en la qual l'explicació de la resolució dels problemes està intrínsecament lligada a la novel·la, i el més fascinant és que no es fa pesada ni és pedant.

La llamada del deseo hi ha també una segona trama amorosa que podria haver trobat el seu propi llibre per a desenvolupar-se, ja que té molt bona base i en estar sota l'ombra de la principal queda bastant deslluïda.

Encara que em meravellen els llibres d'aquesta autora i en concret els d'aquesta saga, aquest potser és el que menys m'ha agradat, i em costa entendre el perquè. La seva lectura em va atrapar de seguida. Vaig llegir el llibre en tres dies. L'estratègia militar demostra la intel·ligència de l'escriptora. L'anàlisi psicològica dels personatges és sublim. Sembla que hagi fet un estudi profund sobre els costums dels llops... Llavors? Doncs crec que la història entre en Hawke i la Sienna, llargament esperada, no és tan rodona com m'hauria agradat. El fet que ella sigui considerada per en Hawke com una nena fa que la seva relació sigui una mica estranya; encara que ella ja és major d'edat, la seva diferència d'edat i les objeccions inicials arriben al lector. Els jocs que porten a terme, que són tant diversió com part de l'aprenentatge i alliberament d'estrès a què es veuen sotmesos, no ajuden a veure que la relació entre els dos protagonistes sigui d'adults, i quan ho compensa amb massa pàgines sobre sexe, més que agradar, incomoda. Tot i així, segueix semblant-me una saga sublim i estic desitjant que publiqui el proper llibre, perquè a La llamada del deseo queda palès més que mai cap a on es dirigeix ​​l'escriptora. El "silenci" corre perill, cal salvar-lo?