24.4.16

Diada de Sant Jordi 2016



Barcelona, com moltes altres ciutats, es vesteix de gala per Sant Jordi i una riuada humana passeja pels carrers gaudint d'un dels dies més especials de l'any. El nostre blog ha viscut un Sant Jordi diferent, més emotiu, perquè hem visitat escriptors que han llegit les nostres ressenyes o amb qui hem mantingut contacte a través de les xarxes socials. Moltíssimes gràcies a tots, tant escriptors com ciutadans, per seguir fent de Sant Jordi una festa meravellosa.

Nosaltres hem passat el dia així:


JUAN GÓMEZ-JURADO. LLIBRERIA ALIBRI. 11 a 12 h. Cicatriz

Juan Gómez-Jurado no només ens ha dedicat els llibres, sinó que ens ha fet un dibuixet. Simpàtic, quan li hem dit que a més d'escriure la mar de bé també dibuixava estupendament, ens ha dit que també sap cuinar!! Hem començat la nostra ruta amb rialles i bromes! I això que estava una mica malalt... Gràcies!











OLIVIA ARDEY. VERSÁTIL. 11.30 a 12.30 h. Una chica con estilo. En la toscana te espero

L'Olivia, encantadora com sempre, m'ha rebut amb els braços oberts i amb uns quants regalets: unes arracades de la Tour Eiffel que m'ha fet pensar de seguida en Regálame París (fets per Susana Granados), uns bolis (cortesia de Patricia Garcete) i una bossa de Versátil. Jo ja he llegit tot el que ha escrit en digital, però em feia il·lusió que em signés un exemplar i he escollit En la Toscana te espero. Hem parlat de la seva pròxima novel·la Un verano en la Provenza, que sortirà el proper juny, i del Club de Lectura a La Casa del Libro també al juny. He tingut l'oportunitat de felicitar l'Eva Olaya per la portada tan estupenda que ha dissenyat. 
ELÍSABET BENAVENT. CASA DEL LLIBRE RAMBLA. 12 a 13 h. Horizonte Martina.

L'Elísabet Benavent em  va rebre, com a tothom, amb un somriure. Malgrat la
cua espectacular que vam haver de fer, sota un sol punyent, i mentre lluitàvem per arribar a la taula de signatures, enmig d'un mar de seguidors d'un escriptor juvenil... va valer molt la pena conèixer-la. Li vaig explicar el fet que les dues novel·les de l'anomenat Horizonte Martina: Martina con vistas al mar i Martina en tierra firme, han estat els primers que he llegit d'ella, però que des d'aleshores, no he pogut parar de llegir-me totes les seves novel·les. M'ho va agrair moltíssim i em va dir que aviam si la seva propera novel·la Mi isla, que arribarà a les botigues el proper mes de juny, també m'agradarà tant. Segur que sí!!


NURIA LLOP. LIBROS DE SEDA. 11.30 a 13 h. La diosa de mi tormento

La Nuria Llop ha aconseguit que els lectors gaudeixin dels llibres que escriu perquè els regala una estona de felicitat. La diosa de mi tormento va dedicat a la meva mare a qui desitjo, per damunt de tot, tota la felicitat que es mereix. Quan li he explicat la sensació de desconexió que ma mare va sentir amb Una farsa imprudente m'ha confessat que no sóc la primera que li diu que les seves novel·les produeixen aquest efecte.



SANTIAGO POSTEGUILLO. CASA DEL LLIBRE RAMBLA. De 13 a 14 h. La legión perdida.

A en Santiago Posteguillo l'esperàvem dels primers de la cua. Molt amable i tranquil ens va atendre en valencià, i ens va signar  la seva darrera publicació La legión perdida, el volum que tanca la Trilogia de Trajano, esperadíssim per tots els seus seguidors de novel·les històriques de romans, entre els quals estava, molt entusiamat de conèixer-lo, el meu marit. I també em va dedicar el llibre La sangre de los libros, una obra d'episodis sobre autors i obres de la literatura universal que és una autèntica perla. I comentant sobre aquest ens va anunciar que properament publicarà un altre volum amb la mateixa temàtica, que, des d'ahir mateix, esperem amb moltes ganes!


 


ANNA CASANOVAS. CASA DEL LIBRO. 19 A 20. Herbarium

Just davant de l'stand de la Nuria Llop he vist l'Anna Casanovas. M'ha anat perfecte perquè ja em pensava que jo hauria de marxar abans de les 7 de la tarda, que és quan tenia previst anar a La Casa del Libro, i volia veure-la. Hem parlat del final d'Herbarium, que vaig acabar de llegir just ahir, del Club de Lectura de la Casa del Libro del proper 21 de maig, de l'Emma Cadwell... En fi, parlar amb l'Anna Casanovas sempre és un plaer, una estona divertida i estupenda.

ROSA SALA. SEEBOOK

Una visita ràpida per saludar. Un regalet d'uns auriculars. Fotos. La gent de seebook estava molt enfeinada explicant que tenen un producte fantàstic: llibres digitals tangibles, però, malgrat tot, s'han aturat una estona per dir hola.


LENA VALENTI. HOTEL SIXTY TWO. 12 A 16. Ragnarök

Després de més de 4 hores de cua (on sorprenentment no teníem cara de desesperació), per fi he tingut a les meves mans el final de la Saga Vanir en primícia, ja que fins al dia 12 de maig no es vendrà a les llibreries.

L'anell Ragnarök m'ha fet sentir que formava part de la família Vanir des del moment en què me l'he posat.



La Lena, tot i dur moltes hores signant incansablement, ha tingut unes paraules amb mi, com si fos la primera persona a qui signava els llibres, i ha desitjat que m'agradin molt. Estic segura que m'agradaran i que el final serà absolutament perfecte.

JORDI LLOBREGAT. FNAC TRIANGLE: De 16 a 17 h. El secret de Vesalius.



A en Jordi Llobregat el segueixo per les xarxes socials des que em vaig llegir la seva novel·la El secret de Vesalius, que es va publicar l'any passat. La trobada amb ell va ser tal com m'esperava: cordial i divertida. Parlem, en valencià i català, del nostre blog, de les nostres feines respectives, i com no, del seu llibre. Li comento que als meus cercles molts l'hem llegit i a tots ens ha agradat molt la història, que està ambientada a la Barcelona del 1800. Li demano quan en publicarà una de nova i m'explica que hi està treballant, així que des d'aquí li enviem molts ànims perquè aquesta avanci, ja que som molts els lectors que l'esperem. Encantada d'haver compartit aquesta estona  tan agradable sense cues ni presses!!






************



Com veieu, ha estat una jornada molt productiva per a nosaltres, ja que hem aconseguit les preuades signatures dels autors que més ens agraden. Però a més ha estat un dia de sortir al carrer, passejar, remenar llibres, i sobretot, compartir-ho amb la família i els amics. Hem aprofitat per repartir als autors i autores i als amics les nostres targetes de visita del blog, que tot just estrenem!




GRÀCIES I FINS A L'ANY VINENT.

4 comentaris:

  1. Feliz de verte, Carme, ya lo sabes. Y la ilusión que me hace verte con cuatro escritores valencianos, además de mí, Jordi (nos conocemos desde pequeños, fíjate las vueltas que da la vida), Posteguillo y Beta Coqueta. Gran Sant Jordi, inolvidable de verdad. Y estupenda crónica. Un beso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Olivia. Mi marido me hizo un comentario muy acertado cuando vio cómo te saludaban las chicas que fueron a verte y la familiaridad con que nos tratas a todas: que parecíamos un grupo de amigas que se reunían para tomar un café. Y le dije que realmente lo mejor que había encontrado desde que había empezado a escribir en el blog era la alegría del encuentro de caras conocidas, el gusto por hablar de los libros que nos apasionan y la felicidad por esos ratos robados a la rutina y al ajetreo de la vida diaria. Neus, mi compañera de blog, es quien lee a Jordi Llobregat y Santiago Posteguillo (yo empezaré en cualquier momento) y me hace una ilusión tremenda que haya empezado a leer a Elísabet Benavent a raíz de las reseñas que he escrito. Pero es cierto que parece un homenaje a escritores valencianos. Nada... ¡¡que nos gusta mucho lo que escribís!! Un beso y nos vemos en junio en el Club de Lectura de la Casa del Libro de Barcelona. Hasta pronto

      Elimina
  2. El dia de Sant Jordi va ser fantàstic, el fet que caigués en dissabte va fer que el gaudís amb la meva parella. I com és tradició va tocar llibre de fantasia, vam anar a Gigamesh, aquest cop a comprar "El imperio final" de Sanderson.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oh! A mi em va faltar temps per anar a Gigamesh!! Tot i que ja havia anat a comprar (vaig ser la primera) la nova versió d'Elantris, de Brandon Sanderson. El que heu comprat vosaltres és una absoluta meravella: una trilogia "Nacidos de la Bruma", que té una ressenya estupenda en aquest blog (je, je). He de dir que després la trilogia, hi ha una seqüela que no em va enganxar de seguida i la vaig deixar de banda. El noi de Gigamesh em va assegurar que val molt la pena, per tant, és possible que m'animi a llegir-la, ja us ho diré. Moltes gràcies per escriure un comentari... aquest cop no se t'ha esborrat!! I perdona per haver trigat tant a contestar, normalment contesto el mateix dia...

      Elimina