21.7.17

SEGON ANIVERSARI DEL BLOG

Fa DOS ANYS que vam començar a publicar ressenyes al blog.

I, encara que sembla impossible, també hem iniciat nous projectes.

Si el nostre primer any va ser magnífic perquè ens ficàvem de ple en un món que ens apassiona, aquest segon any l'ha superat. Seguim aprenent i gaudint.

És cert que hem publicat menys ressenyes, però hem seguit treballant amb el que més ens agrada: els llibres. Així que us farem un petit recorregut per les novetats que hem estrenat i del que ha significat aquest any per a nosaltres. Ens acompanyeu?


Pincha sobre la bandera para leer la versión en castellano 



Després de passar un any pràcticament dormint tot just quatre hores, vam decidir baixar el ritme de publicació de les ressenyes. Així que, excepte en ocasions puntuals, hem publicat un cop a la setmana en lloc de les dues o tres entrades setmanals que vam fer durant el primer any. I és que... dormir és necessari😴! (Llàstima... amb les coses interessants que es poden fer quan estàs despert...).

La Casa del Llibre de Passeig de Gràcia de Barcelona, ​​ens ha brindat l'oportunitat de portar de forma regular el Club de lectura (cliqueu l'enllaç per veure totes les cròniques del club). Des d'aquí agraeixo la proposta a la Nuria Llop (que va pensar en nosaltres) i a la Mireia Solsona (que la va acceptar). El grup del Club de lectura és una de les experiències més boniques que hem viscut aquest any. Els llibres, quan es combinen amb bona companyia, fan de l'experiència de la lectura alguna cosa inoblidable. Així mateix, gràcies també a Pepa Alcaraz, del bloc Otro romance más, que és qui porta el Club quan la lectura és històrica, juntament amb la Montse.

La Mireia Solsona, de Casa del Llibre, va accedir també al fet que substituís la Doctora Mila Cahue, del bloc Hablando de Jane Austen, per donar una xerrada sobre "L'elegància de Jane Austen" (cliqueu en enllaç per veure la crònica de la xerrada) , dins el cicle de conferències que es donen mensualment a la Casa del Llibre per a commemorar l'any Jane Austen. La meva amiga Iolanda Maria, entusiasta lectora de l'escriptora, em va ajudar amb aquesta xerrada. Vam passar una tarda meravellosa fent alguna cosa juntes. Una altra vegada, amistat i llibres.

La Pat Casala, escriptora de diverses novel·les romàntiques (podeu clicar l'enllaç per veure la seva pàgina web oficial, em va conèixer al Club de lectura de "Rompiendo las reglas" (cliqueu l'enllaç per veure la crònica del club), de la María Martínez. Vam parlar (resulta que coneix la meva germana, el món és un mocador), i uns mesos després em va proposar que fes la presentació de la seva última novel·la publicada (actualment, ja n'ha publicat més), Un último día conmigo (cliqueu l'enllaç per veure la crònica de la presentació). Amistat, llibres, complicitat...

La Rosa Sala, CEO de Seebook, em va proposar sortir en un mini reportatge de TV3 parlant d'audiollibres... Després vam anar a prendre alguna cosa, a parlar... les persones són els que donen valor als llibres, a la lectura. Com sempre, parlar amb la Rosa és un plaer.

Hem iniciat també un Canal de YouTube, i, encara que em fa vergonya mirar el primer vídeo que vaig gravar perquè la qualitat és nefasta i jo no ho faig massa bé, he decidit no treure'l, perquè tota aquesta aventura no deixa de ser un aprenentatge i com a tal m'ho estic prenent. Espero que l'any que ve els vídeos siguin molt millors 😉.

Ara mateix estem en el procés de participar com a jurat en un concurs literari. Com que no sé si això es pot dir o fins que surti el resultat s'ha de guardar en rigorós secret, no us diré res més. Però que sapigueu que he estat llegint i valorant els manuscrits que m'han fet arribar des de l'editorial, i ha estat una boníssima experiència. Sort a tots els participants i... que guanyi el millor.

He fet lectora zero d'escriptors novells i no tan novells (tampoc us diré de qui es tracta per si de cas he de guardar el secret per cortesia), i no puc resistir-me a dir-vos que una novel·la de les que s'ha publicat porta el meu nom en la dedicatòria i m'ha fet una il·lusió tremenda. Alguns escriptors m'ofereixen els seus manuscrits per llegir, i criticar, i, encara que al principi deia a tots que sí, ara no n'estic acceptant cap. No tinc temps material. Em sap greu.

Segur que em deixo alguna cosa, ha estat un any molt intens, però abans de tancar aquesta entrada vull dir a tots els que ens llegeixen GRÀCIES. Però GRÀCIES amb majúscula i negreta, perquè nosaltres gaudim tant d'administrar aquest bloc, que ho fem per amor a l'art, treient-nos hores de son i pintant-nos ulleres liles sota dels ulls, però sense els qui ens llegiu, tot això no tindria pas cap sentit.

GRÀCIES als escriptors que ens segueixen, ens coneixen i parlen amb nosaltres. És meravellós el molt que aprenem i gaudim.

GRÀCIES a les / els bloguers que ens ajuden, ens donen consells, o simplement ens fan participar d'un món que ens apassiona.

GRÀCIES a les nostres famílies, que ens donen un suport incondicional i creuen que el que fem és important (per a nosaltres).

GRÀCIES als nostres amics perquè entre tots ens heu ajudat a ser on som.

GRÀCIES especialment a una amiga, perquè es treu valor i sense ella aquest blog no hagués nascut. Si estic aquí, és gràcies a tu.

I, finalment, GRÀCIES a tots els nostres seguidors (al blog, al Twitter, a Instagram, al Facebook, al Canal YouTube...) que ens posen like, ens escriuen comentaris, parlen (bé) de nosaltres... en fi, que tot això ho fem per un creixement personal, però tenir més persones que ens segueixin ens fa molta il·lusió, ho confessem 😜.

Així que moltes gràcies a tots.

Nosaltres seguim gaudint de la lectura. La nostra ha estat extraordinària, i la teva?

Ens veiem pel blog.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada